Warsztaty logiczne, ekologiczne, a także dotyczące zdrowego odżywiania i technik steganograficznych przygotowaliśmy w październikowe soboty.
W tygodniu – z warsztatowej oferty toruńskiego centrum nauki – szkoły mogą wybrać zajęcia dotyczące chemii organicznej, animacji i sztuki, a także ekologiczne, na których można czerpać papier oraz zagadek matematyczno-logicznych, których celem jest pobudzenie dzieci do poszukiwania nowych ścieżek myślowych oraz podchodzenia do problemów z zupełnie innej strony.
Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy 4 i 25 października zaprasza na warsztaty „Główka pracuje” oraz „Ile drzew możesz uratować?”. Pierwsze odbędą się o godz. 12.00, a drugie o godz. 15.00.
Dodatkowo, centrum nauki wprowadziło dwa nowe zajęcia. Odbędą się 11 i 18 października. W samo południe rozpoczną się warsztaty „W zdrowym ciele zdrowy duch”. Na warsztacie uczestnicy zapoznają się z dobrymi nawykami żywieniowymi. Postaramy się przybliżyć istotę zdrowego odżywiania pokazując jak ważne są witaminy białka i węglowodany w procesie wzrostu ludzkiego organizmu. Jak na centrum nauki przystało nie zabraknie eksperymentów, w których gwoździem programu będą produkty spożywcze codziennego użytku. Razem z uczestnikami pracownicy CNMW sprawdzą czy pomidor tonie i ile żelaza zawierają płatki kukurydziane. Na godz. 15.00 zaplanowano zajęcia „Pracownia atramentów sympatycznych”. Warsztat będzie poświęcony steganografii, czyli nauce o komunikacji w taki sposób, aby obecność komunikatu nie mogła zostać wykryta. Uczestnicy zapoznają się z kilkoma technikami, dzięki którym samodzielnie przygotują mikstury sympatyczne i ich wywoływacze. W trakcie warsztatów powstaną tajne wiadomości.
Ale to nie wszystko co przygotowało w październiku Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Na początku miesiąca zostaną otwarte pracownie: biologiczna i fizyczna. To w nich uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych skupią się na pracy eksperymentalnej, a zajęcia zostaną skonstruowane w ten sposób, aby sprzyjały prowadzeniu przez uczestników procesu badawczego, od hipotezy, poprzez planowanie doświadczeń ją sprawdzających, po jej weryfikację doświadczalną i wnioski.