[vc_row][vc_column][vc_column_text]
19 listopada 2016 roku Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy oraz Fundacja Uniwersytet Dzieci zapraszają na konferencję dla nauczycieli poświęconą uczeniu (się) przez odkrywanie, czyli Inquiry Based Learning (IBL). Porozmawiamy o tym, na czym polega metoda pytań i doświadczeń, jak przenieść metodę badawczą na grunt szkolny i kształtować kompetencje złożone poprzez projekty, a także jak pracować z uczniem szczególnie uzdolnionym. Partnerem merytorycznym konferencji jest Centrum Kształcenia Ustawicznego w Toruniu TODMiND.
Każdy uczeń jest kimś wyjątkowym. To, w jaki sposób wyglądać będzie edukacja dziecka, wpłynie zarówno na jego przyszłe życie, jak i całe społeczeństwo. Dlatego tak ważna jest rola nauczyciela. Jego zadaniem jest poznanie uczniów i stworzenie im przyjaznych i stymulujących warunków kształcenia, dostosowanych do posiadanych przez nich możliwości i uzdolnień. Na nauczycielach spoczywa więc ogromna odpowiedzialność. Jaką obrać strategię nauczania? Jak pracować z uczniem zdolnym? Jak znaleźć w szkole czas i miejsce na twórcze metody nauczania? Odpowiedzią na te potrzeby i pytania mogą być metody oparte na filozofii Inquiry Based Learning (IBL), czyli uczeniu (się) przez odkrywanie, działanie. Metody te kładą nacisk na rozwiazywanie konkretnych problemów badawczych, stawianych przed uczniami. Paneliści i prowadzący warsztaty w trakcie konferencji, tj. nauczyciele, przedstawiciele Fundacji Uniwersytet Dzieci, pracownicy Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy oraz przedstawiciele władz regionu, zaprezentują przykłady działań edukacyjnych, projektów i metod opartych na filozofii IBL. Adresatami konferencji są nauczyciele i dyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych.
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Termin konferencji: 19 listopada 2016r.
Miejsce konferencji : CNMW
godzina: 9:00 – 17:00
Zapisy: do dnia 16 listopada 2016 r. poprzez formularz zgłoszeniowy na stronie internetowej CNMW dostępny od 24 października 2016 r.
Liczba miejsc: 120 osób, o zakwalifikowaniu decyduje kolejność zgłoszeń (każdy z uczestników może wziąć udział w dwu wybranych warsztatach, zapisy na warsztaty odbywać się będą w recepcji w dniu konferencji, liczba miejsc na każdym z warsztatów jest limitowana i wynosi 15 osób).
Adresaci spotkania: nauczyciele i dyrektorzy wszystkich typów szkół i placówek oświatowych
Tematyka: metody IBL, czyli uczenia (się) przez odkrywanie: metoda pytań i doświadczeń, metoda naukowa, kreatywne majsterkowanie, project based learning), wykorzystanie zasobów centrum nauki w praktyce szkolnej, praca z uczniem zdolnym.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]
Formularz zgłoszenia na konferencję „Uczenie (się) przez odkrywanie, czyli IBL w praktyce”
[/vc_column_text][contact-form-7 id=”5756″][vc_column_text]
Podając powyższe dane wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych. Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych informujemy, iż:
1.administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy z siedzibą w Toruniu, przy ul. Władysława Łokietka 5, 87-100 Toruń.
2.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu uczestnictwa w wydarzeniu i nie będą udostępniane innym podmiotom.
3.posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
4.podanie danych osobowych jest dobrowolne.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1477040548110{padding-top: 10px !important;}”]
Ramowy program konferencji
9:00 – 10:00 Rejestracja uczestników konferencji/powitalna kawa
10:00 – 10:15 Rozpoczęcie konferencji
10:15 – 11:00 Wykład popularnonaukowy
Dr hab. Piotr Grochowski, kulturoznawca, UMK w Toruniu: „Memy i virale, czyli o skutecznej komunikacji w świecie cyfrowym”
11:00 – 12:00 Panel dyskusyjny
Moderator: Katarzyna Przegiętka, Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy
Uczenie (się) przez odkrywanie
- Metoda Pytań i Doświadczeń (Celina Szumkowska, Fundacja Uniwersytet Dzieci)
- Metoda naukowa w laboratorium i sali warsztatowej (Karol Stawski, Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy)
- W dziką stronę, czyli edukacja w terenie (Violetta Struczyńska, nauczyciel SP im. Oskara Kolberga w Ciechocinie, Klub „Belferski Młynek”)
- Praca z uczniem zdolnym na przykładzie projektów realizowanych przez Urząd Marszałkowski w Toruniu (Przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu)
12:00 – 13:00 Lunch
Naprzemiennie 60 osób bierze udział w warsztatach i zwiedzaniu
13:00 – 14:30 Równolegle:
Zajęcia warsztatowe (4 warsztaty równoległe dla 15 osób każdy, łącznie 60 osób):
- Metoda Pytań i Doświadczeń (FUD)
- Elementy Metody Pytań i Doświadczeń w trakcie lekcji wychowawczych (FUD)
- Czy majsterkując możemy rozwijać kompetencje złożone? (CNMW)
- Projektujemy piknik naukowy w szkole (nauczyciele z „Belferskiego Młynka”, CNMW)
Zwiedzanie wystaw stałych i czasowych CNMW dla pierwszej grupy 60 osób
14:30 – 15:00 Przerwa kawowa
15:00 – 16:30 Równolegle:
Zajęcia warsztatowe (4 warsztaty równoległe dla 15 osób każdy, łącznie 60 osób):
- Metoda Pytań i Doświadczeń (FUD)
- Elementy Metody Pytań i Doświadczeń w trakcie lekcji wychowawczych (FUD)
- Czy majsterkując możemy rozwijać kompetencje złożone? (CNMW)
- Projektujemy Piknik naukowy w szkole (nauczyciele z „Belferskiego Młynka”, CNMW)
Zwiedzanie wystaw stałych i czasowych CNMW dla drugiej grupy 60 osób
16:30 – 16:45 Podsumowanie i zakończenie
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]