[vc_row][vc_column][vc_column_text]
11 naukowców, 14 specjalnie przygotowanych infografik, blisko 26 tys. odbiorców w mediach społecznościowych – to efekty kampanii edukacyjnej #AnnualFoodAgenda na temat żywności i zdrowych nawyków żywieniowych, którą Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy prowadziło z Instytutem Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie i koncernem spożywczym Maspex. Materiały trafiły również do 80 szkół na Warmii i Mazurach. Kampania cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród mediów lokalnych i ogólnopolskich.
Od końca maja do 26 czerwca w każdy poniedziałek, środę i piątek w serwisie społecznościowym Facebook oraz na Instagramie publikowaliśmy infografiki, dzięki którym wspólnie promowaliśmy świadome postawy konsumenckie, zachęcaliśmy do podejmowania zdrowych nawyków żywieniowych, a także pokazywaliśmy trendy na rynku rolno-spożywczym. Podjęte z naukowcami z IRZiBŻ PAN działania miały także zmniejszyć ryzyko wystąpienia tzw. „chorób dietozależnych”. Wzięliśmy pod lupę m. in. alergie pokarmowe, choroby glutenozależne oraz antyoksydanty i prebiotyki. Sprawdziliśmy w czym tkwi sekret diety Japończyków i jakie cenne składniki mają w sobie lokalnie dostępne warzywa i owoce. Poznaliśmy zasady związane z przygotowywaniem posiłków bezglutenowych i dowiedzieliśmy się, jak wykorzystać drożdże w naszej kuchni. Co najważniejsze: nie zabrakło cennych wskazówek na temat niemarnowania żywności i ciekawostek związanych z produktami wypiekowymi.
Opublikowane infografiki możesz zobaczyć i pobrać TUTAJ.
Projekt jest finansowany przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii w obszarze żywności – EIT Food, i jest realizowany jednocześnie w czterech krajach Unii Europejskiej: Polsce, Wielkiej Brytanii, Finlandii i Hiszpanii.
#AnnualFoodAgenda to unikatowa seria warsztatów, wizyt w laboratoriach, wykładów i pokazów podnoszących świadomość społeczeństwa na temat zdrowego odżywiania, bezpieczeństwa żywności, innowacji związanych z jej produkcją oraz umiejętnego gospodarowania odpadami żywnościowymi. Do tej pory w akcjach #AnnualFoodAgenda wzięło udział ponad 5,000 osób z całej Polski. IRZiBŻ PAN przygotowuje się do kolejnej odsłony (etapu) #AnnualFoodAgenda. Przygotowywane są angielskie wersje infografik.
ZOBACZ FILM POŚWIĘCONY PROJEKTOWI
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://youtu.be/NSE6RSeBZl8″ el_width=”80″ align=”center”][/vc_column][/vc_row]