W tym roku, przygotowaliśmy dla Państwa 7 tematów szkoleń online oraz 2 tematy dla spotkań stacjonarnych w siedzibie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Obecnie, w naszej ofercie pozostały 4 szkolenia online.
Szkolenia online będą odbywały się na platformie Zoom lub Clickmeeting. Zgłoszenia przyjmujemy poprzez formularz, potwierdzenie udziału wysłanie zostanie mailowo. Prosimy o podanie następujących informacji: tytuł szkolenia, imię i nazwisko, adres e-mail uczestnika (konieczny, aby wysłać link z dostępem do szkolenia) oraz nazwę, adres szkoły i NIP.
Koszt to 105 złotych brutto/os. za 2 godziny dydaktyczne szkolenia online oraz w formie stacjonarnej. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zapisanie się skutkuje zobowiązaniem do zapłaty, dlatego prosimy o przemyślany wybór terminów.
ZAPISY NA WYBRANE SZKOLENIE ZAMYKAMY 5 DNI ROBOCZYCH PRZED WYBRANYM SZKOLENIEM.
Informujemy także, że minimalna liczba osób na szkolenie to 30 osób. Brak wystarczającej liczby uczestników wiąże się ze zmianą terminu szkolenia.
Szczegółowych informacji w sprawie szkoleń udziela: Anastasija Szarszewska, tel. + 48 56 690 49 90 wew. 610, e-mail: a.szarszewska@centrumnowoczesnosci.org.pl.
Dofinansowane przez Gminę Miasta Toruń w ramach dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli szkół na 2024 rok.
Szkolenia ONLINE
Prowadzący:
Artur Paczuski – absolwent Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej na UMK, od 2023 r. pracuje w CNMW na stanowisku specjalista ds. oferty edukacyjnej w zakresie fizyki, ukończył kurs uprawnień nauczycielskich z zakresie fizyki i astronomii dla szkoły podstawowej, prowadzi pokazy oraz warsztaty dla różnych grup wiekowych. Współautor publikacji na Acta Astronomica. Posiada doświadczenie w przygotowaniu scenariuszy zajęć oraz wdrażaniu ich do realizacji oraz w przygotowaniu i prowadzeniu stanowisk popularnonaukowych dla każdej grupy wiekowej.
Opis szkolenia:
Dzieci od najmłodszych lat uwielbiają eksperymenty. Doświadczanie na każdym polu jest podstawą ich rozwoju i nauki. Poprzez eksperymentowanie uczniowie rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, odbierają nowe wrażenia estetyczne, doznają satysfakcji, budzą w sobie zainteresowanie otaczającym światem. Wiedza i umiejętności zdobywane w ten sposób na długo zapadają w pamięć. Pozwalając dzieciom doświadczać i eksperymentować zachęcamy je do działania, do stawiania pytań, ale również do szukania odpowiedzi. W trakcie szkolenia uczestniczy poszerzą swoją wiedze w zakresie przygotowania i przeprowadzenia zajęć z zakresu nauk przyrodniczych formie doświadczalnej. Poznają tajniki dobrego eksperymentu oraz dowiedzą się jak rozbudzić u dzieci ciekawość poznawczą. Pod koniec szkolenia każdy uczestnik otrzyma scenariusz, który będzie mógł wykorzystać w swoich działaniach dydaktycznych.
Cele główne:
- zdobywanie wiedzy o tym, jak wykorzystać przedmioty codziennego użytku podczas doświadczeń,
- poznanie ciekawych eksperymentów, które można przeprowadzić w przedszkolu i w klasach wczesnoszkolnych,
- pokazanie eksperymentów jako jedną z metod aktywizacji uczniów,
- wyciąganie wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych,
- rozwijanie twórczego podejścia do procesu nauczania.
Cele ogólne:
- budzenie i aktywizowanie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka,
- stawianie i rozwiązywanie problemów, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
- poznanie prostych zjawisk zakresu chemii i fizyki,
- wzbogacenie słownika dziecięcego o nowe pojęcia,
- wydłużenie zdolności koncentracji uwagi,
- przestrzeganie zasad współdziałania.
Prowadząca: Justyna Maciejewska
- Procedura pomocy psychologiczno – pedagogicznej w naszej szkole
- Charakterystyka uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Interpretacja zaleceń Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
- Metody i formy pracy ułatwiające współpracę z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
- Zasady przygotowania materiałów do pracy z uczniem w oparciu o odpowiednio opracowane dostosowania
- Jak zmotywować ucznia o obniżonych możliwościach edukacyjnych do pracy
Prowadząca: Ewa Mordalska
- Jak reagować, kiedy uczniowie są w konflikcie?
- Grupy konfliktów między uczniami:
- konflikty między potrzebami a możliwościami,
- konflikty na tle zaburzeń relacji z otoczeniem;
- Sposoby rozwiązywania konfliktów miedzy uczniami?
- Jak zachowywać się w sytuacji konfliktu nauczyciela a uczeń?
- Sposoby rozwiązywania konfliktów, zachodzących między uczniem i nauczycielem?
- Nauczyciel jako mediator/bezpieczny punkt;
- Dlaczego dochodzi do konfliktów i jak je zredukować?
Ewa Mordalska – Dyrektor Instytutu Rozwoju i Edukacji “Cognitus”. Mgr filologii polskiej, pedagog z 26 letnim doświadczeniem, absolwentka studiów podyplomowych „Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwoju„ (Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego) oraz studiów podyplomowych „Coaching i mentoring” na Wydziale Zarządzania Politechniki Łódzkiej. Posiada dyplom Trenera dziecięcego kompetencji społecznych. Swoje szkolenia przygotowuje nie tylko w oparciu o obecny stan wiedzy, ale przede wszystkim wykorzystując własne wieloletnie obserwacje środowiska szkoły. Jej marzeniem jest uświadomienie współczesnym pedagogom, że szkoła może rozwijać kreatywność, a nie skutecznie ją niszczyć. Ciągle szuka odpowiedzi na pytania – jak uczy się mózg i co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał i talenty każdego człowieka. Jako filolog prowadzi także szkolenia z kultury języka m.in. w pismach urzędowych. Niewątpliwym jej atutem jest ogromne poczucie humoru oraz dystans do omawianych zjawisk…nawet tych budzących największe emocje i kontrowersje. Mocny głos i talent aktorski sprawiają, że jej szkolenia nigdy nie są nudne.
Prowadząca: Monika Łukomska-Dietrich – Certyfikowana Edukatorka Pozytywnej Dyscypliny, wieloletnia nauczycielka, superwizorka w edukacji, interwentka kryzysowa, psychotraumatolożka, terapeutka Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązanach. Pracuje w gabinecie z nastolatkami w kryzysie, głównie w kryzysie presuicydalnym i suicydalnym, samouszkadzającymi się oraz w związku z doświadczonymi traumami.
Program:
- Charakterystyka poszczególnych obszarów mózgu, procesów poznawczych oraz wpływie tych funkcji na proces nabywania wiedzy.
- Rodzaje pamięci – jak mózg „magazynuje” wiedzę.
- Alternatywne formy organizacji lekcji, tworzenia notatek, sprawdzania wiedzy, konstruowanie zadań stymulujących mózg – praktyczne przykłady i rozwiązania.
- Rozwojowe typy biochemiczne – dopamina, noradrenalina i serotonina – funkcje w optymalizowaniu rozwoju uczniów.
- Wnioski do pracy, wskazówki.
FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
Informacje dotyczące ochrony/przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy, z siedzibą w Toruniu, przy ul. Władysława Łokietka 5;
2. Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy można się skontaktować pod numerem 56 690 49 90;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rejestracji udziału w szkoleniu nauczycieli i dyrektorów 2024 roku, organizowanych online lub w siedzibie Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b;
4. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od daty zakończenia szkolenia;
5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
6. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
7. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem uczestnictwa w w/w szkoleniu nauczycieli i dyrektorów 2024. Jest Pan/Pani zobowiązany/a do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości rejestracji;
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.