20 edukacyjnych propozycji, w tym 18 warsztatów i zajęć w specjalistycznych pracowniach, oraz zwiedzanie interaktywnych wystaw i zwiedzania z przewodnikiem. Tak przedstawia się nasza oferta w pierwszym półroczu roku szkolnego 2018/2019.
Przedszkolak w centrum nauki
Uczeń i nauczyciel w centrum nauki
Najwięcej, bo aż 11 propozycji zajęć i laboratoriów centrum nauki przygotowaliśmy dla uczniów szkół podstawowych. Część z nich jest kierowana również do uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Na uczniów kl. 1-6 czekają warsztaty poświęcone ptakom oraz budowie Układu Słonecznego. Zajęcia chemiczne “Grasz w kolory?”, w trakcie których uczestnicy przeprowadzą doświadczenia z odczynnikami, są adresowane dla uczniów kl. 4-8 i 3 kl. gimnazjum. Na nich również czeka laboratorium biologiczne “Rośliny od środka”. Opiekunowie mogą wraz z uczniami zrealizować również zajęcia dotyczące aminokwasów, białek oraz przeprowadzić izolację i rozdział elektroforetyczny genomowego DNA.
W pracowni fizycznej przygotowano dwa zajęcia: godzinne laboratorium “Termiczny szok” oraz dwugodzinne “Z notatnika doświadczalnika”. Na pierwszym uczestnicy wcielą się w rolę pracowników Polskiego Instytutu Termodynamiki, a ich zadaniem będzie przygotowanie człowieka do misji kosmicznej poza Układem Słonecznym. Celem zajęć “Z notatnika doświadczalnika” jest zapoznanie uczniów z metodologią procesu badawczego.
Z kolei, w pracowni multimedialnej na uczniów kl. 1-3 czekają zajęcia “Świat algorytmów dla najmłodszych”. Na warsztatach dzieci poznają podstawowe sposoby zapisywania algorytmów oraz wezmą udział w zabawach i prostych grach przybliżających tę tematykę. Nie jest konieczna umiejętność posługiwania się komputerem, będzie on wykorzystywany w stopniu minimalnym. Dla nich, a także dla uczniów kl. 4-6 przygotowano warsztaty “Programowanie – prosta sprawa – z micro:bit, to zabawa!”.
Do dyspozycji uczniów wraz z opiekunami jest 9 interaktywnych wystaw. Dodatkowo, ekspozycji„Kalejdoskop” towarzyszą ścieżki edukacyjne adresowane do uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Taki sposób zwiedzania wystawy pozwala maksymalnie zmotywować uczniów do pracy, o którą trudno w szkole. Ścieżki umożliwiają pracę samodzielną, w małym zespole, pełną odkryć i poszukiwań zarazem. Dzięki wprowadzonemu elementowi rywalizacji, zwiedzający są maksymalnie zmotywowani do rozwiązywania zadań.