W naszym Centrum trwa montaż wystawy „Idee”. Głównym tematem ekspozycji są idee stworzone, kreowane przez człowieka na przestrzeni czasu w celu poprawy jakości i komfortu życia.
Przestrzeń wystawiennicza będzie podzielona na cztery strefy: komunikacji, sztuki i piękna, życia oraz konstruktora. Każda ze stref będzie nawiązywać do innej idei stworzonej i realizowanej przez człowieka, dzięki czemu wystawa będzie miała charakter interdyscyplinarny. Na ekspozycji będą dostępne stanowiska nawiązujące do nauk przyrodniczych, jak i humanistycznych. – Na obecnym etapie prac możemy powiedzieć, że przebiegają bardzo sprawnie – wyjaśnia Marcin Centkowski, rzecznik CNMW. – Po zainstalowaniu wszystkich eksponatów będziemy przeprowadzali testy. Przed oficjalnym udostępnieniem wystawy chcemy zaprosić do testów również naszych gości – dodaje.
Od pięknego człowieka po piękno światłem malowane
Wśród eksponatów znalazły się takie jak: „Twoja gazeta”, „Mors”, „Co mówi tatuaż?”, „Piękny człowiek”, „Piękno światłem malowane”, „Komórka i DNA”, „Operacja”, „Komnata tajemnic” czy „Smartfon”. Centralnym elementem wystawy będzie „Szepcząca ściana”, która będzie prezentowała różnorodność językową świata. W CNMW będzie można dowiedzieć się jakie znaczenie w różnych kulturach świata mają tatuaże, jak działa sieć telefonii komórkowej i pojedynczy telefon, jak zmieniały się kanony piękna człowieka na przestrzeni dziejów, a także przeprowadzić wirtualną sekcję ciała człowieka w „Komnacie tajemnic”. Dzięki eksponatowi „Piękno światłem malowane” zwiedzający będzie mógł przy pomocy światła „trzymanego” w dłoni stworzyć własny obraz.
Planowany termin otwarcia to trzeci kwartał 2015 roku. Za zaprojektowanie i wykonanie wystawy dla Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy jest odpowiedzialna estońska firma OÜ Ten Twelve.
Obecnie w Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy jest dostępnych sześć wystaw, w tym dwie stałe „O obrotach” i „Rzeka”. Dostępna jest również oferta wakacyjnych warsztatów. Z ofertą centrum nauki można zapoznać się na stronie: http://mlynwiedzy.org.pl.